4 λεπτά χρόνος ανάγνωσης

Ολοένα και απομακρύνεται το σενάριο όπου, σύμφωνα με αυτό, το “μανιτάρι” της πυρκαγιάς στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη προκλήθηκε από λιπαντικά υγρά και προκάλεσε τον θάνατο ανθρώπων που είχαν σωθεί από τη σφοδρή πρόσκρουση. Σύμφωνα με έρευνα που εκτελεί το ΕΜΠ, στα ευρήματα και τα δείγματα εντοπίζεται υπόλειμμα εύφλεκτου υλικού (ξυλόλιο) που χρησιμοποιείται σε κατασκευές χρωμάτων, πολυεστέρα, ενώ ευρεία χρήση έχει και στην νόθευση καυσίμων. Αν προσεχώς έχουμε αυτό το αποτέλεσμα από την έρευνα, σαφώς η κρίση δικαιοσύνης που περνάει η χώρα μεταπηδά και στην κυβέρνηση, που έχει βαρύτατες ευθύνες για τη διαχείριση πριν και μετά την πρόσκρουση και δικαίως το συμβάν θα λάβει επίσημα τον χαρακτηρισμό “έγκλημα”, είτε εκ προμελέτης είτε από αμέλεια. Σε κάθε περίπτωση όμως, το γεγονός αλλοίωσης του χώρου του γεγονότος που συνέβη μετά τη σύγκρουση δηλώνει σαφώς απόπειρα συγκάλυψης εγκλήματος.

Το γαϊτανάκι πάει πολύ πίσω, στο 2017. Τότε που ιδιωτικοποιήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το ευτελές ποσό των 45 εκατομμυρίων ευρώ στην ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane Group, ενώ παράλληλα από τότε λαμβάνει ετήσια επιδότηση για τις άγονες γραμμές, 50 εκατομμυρίων ευρώ. (Άγονη γραμμή χαρακτηρίζεται και η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.) Σκοπός της ιδιωτικοποίησης ήταν ο εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων, η εξυγίανση του μέσου, η διαλειτουργικότητα και η συνεισφορά του στην ανάπτυξη της χώρας. Κανένας στόχος δεν επετεύχθη και κυρίως ο εκσυγχρονισμός, που έχει ακριβοπληρωθεί πολλαπλά κατά το παρελθόν και το παρόν από όλους εμάς. Οδηγούμαστε σε άσχημο ειρμό από το γεγονός ότι ο πρώην πρόεδρος της Hellenic Train (εταιρεία στην οποία συγχωνεύτηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ) Dario Lo Bosco είχε μπλεξίματα με την ιταλική δικαιοσύνη, κατηγορούμενος για δεσμούς και δωροδοκίες σχετιζόμενες με τη μαφία στην Ιταλία. Και κάπως έτσι χάθηκαν οι σιδηροδρομικές υποδομές από το ελληνικό δημόσιο.

Ως φαίνεται από τις ισχυρές ενδείξεις, και εφόσον η δικαστική έρευνα φτάσει στο συμπέρασμα ότι στο φορτίο υπήρχε ξυλόλιο που μετέφερε λαθραία η εμπορική αμαξοστοιχία τη μοιραία βραδιά, στη συνέχεια θα πρέπει να φτάσει στον ιδιοκτήτη του επικίνδυνου φορτίου. Πρόσθετα, θα πρέπει να γίνουν έρευνες για τους συσχετισμούς της ιταλικής μαφίας και της Hellenic Train με τη λεγόμενη Greek Mafia, που τα τελευταία χρόνια κατέχει δίκτυα πρατηρίων υγρών καυσίμων ανά τη χώρα, προβαίνει σε λαθρεμπόριο καυσίμων, σε ξεκαθαρίσματα λογαριασμών, συμβόλαια θανάτου και άλλες παράνομες πράξεις.

Από την πλευρά του, ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε δύο χρόνια μετά το συμβάν της σύγκρουσης, παραδέχεται ότι εμπιστεύτηκε τις διαβεβαιώσεις της Hellenic Train ότι δεν υπήρξε επικίνδυνο φορτίο στην εν λόγω αμαξοστοιχία, κάτι που πρέπει να θέσει σε ευθεία αμφισβήτηση την ικανότητά του να διοικεί τη χώρα. Διότι ένας πρωθυπουργός έχει υπηρεσίες να τον ενημερώνουν και δεν εμπιστεύεται κανέναν. Οφείλει να γνωρίζει καλά τι λέει και πράττει, διότι έχει στις πλάτες του όλους τους πολίτες και κάθε ενέργειά του έχει αποτέλεσμα σε αυτούς. (Ενώ παρακολουθούσε με υποκλοπές τους πολιτικούς αντιπάλους του, τους υπουργούς του, μέχρι και τον αρχηγό του στρατού, δεν ήξερε τι μετέφερε το τρένο;)

Αντ’ αυτού, προσπάθησε να δικαιολογήσει τα κομματικά στελέχη που έχει διορίσει σε κομβικές θέσεις και τις πράξεις τους που σχετίζονται με το γεγονός. Από τη μία, ο πρώην υπουργός Μεταφορών Α. Καραμανλής, που εκλέγεται στο νομό Σερρών. Νομός που έχει στο έδαφός του το τεράστιο τελωνείο του Προμαχώνα. Υπουργός που, από τις παραλείψεις του σε ό,τι αφορά τη μη εκτέλεση της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση του σιδηροδρόμου μέχρι τον κομματικό διορισμό του μοιραίου σταθμάρχη της Λάρισας, έχει ευθύνες. Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Αγοραστός, κομματικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, έχει ευθύνες. Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος, που φέρεται να συμμετείχε σε συσκέψεις για τα ξεμπαζώματα, τα μπαζώματα και γενικά στην αλλοίωση του χώρου που συνέβη το γεγονός και στην απόπειρα συγκάλυψης.

Όμως, το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης το φέρει η ελληνική δικαιοσύνη, διότι διστάζει να υψώσει το ανάστημά της και να φωνάξει. Διότι, βάσει των άρθρων 90 και 91 του Συντάγματος, της έχουν πάρει κάθε δυνατότητα να εκτελέσει τον ρόλο της. Διότι η δικαιοσύνη στελεχώνεται από διορισμούς που κάνει η κυβέρνηση στο όνομά μας.

Αυτά και άλλα γεγονότα είναι ένα μέγιστο δείγμα της διαφθοράς που επικρατεί στη χώρα. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι πολίτες να επιβιώνουν μέσα σε ένα εκτεταμένο κλίμα ανασφάλειας, φόβου και αδιαφορίας από πλευράς της πολιτικής διοίκησης.

Η χώρα μας θα έπρεπε να διαθέτει υψηλής ποιότητας δημόσιες συγκοινωνίες και υποδομές, ώστε να διασφαλίζεται η ισοδυναμία στο σύνολο των πολιτών. Η άμεση πρόσβαση σε κάθε σημείο της χώρας είναι αυτή που θα δώσει το συγκριτικό πλεονέκτημα και την προοπτική ανάπτυξης στην ύπαιθρο αλλά και στα αστικά κέντρα. Οι Έλληνες πολίτες έχουν πληρώσει πολλαπλώς για αυτές τις υποδομές, αλλά όπως βλέπουμε, αυτές χρησιμοποιούνται για άλλες παράνομες δράσεις.

Τι πρέπει να συμβεί; Όλα τα παραπάνω να αντιστραφούν, ενώ παράλληλα πρέπει να ενεργοποιηθούν οι πολίτες σε μια ένωση, σε ένα σώμα, ώστε να εντέλλουν και να ελέγχουν αυτούς που στέλνουν στη διοίκηση αντί να σκύβουν το κεφάλι υποτακτικά. Οι εντολείς είναι οι πολίτες και μόνον. Όσοι ασχολούνται με τη δημόσια διοίκηση είναι απλοί εντολοδόχοι.

DimLoup

ΜΗΠΩΣ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *