Στις 23 Νοεμβρίου, υπεγράφη η σύμβαση υποπαραχώρησης και αξιοποίησης του λιμένα Καβάλας. Πρόκειται για μια υποπαραχώρηση διάρκειας 40 ετών με σοβαρές υποχρεώσεις για τον ανάδοχο, οι οποίες όπως είναι είναι προφανές, θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση του λιμανιού και θα το καταστήσουν κινητήριο δύναμη ανάπτυξης για την περιοχή, δίνοντας της ένα σημαντικότατο συγκριτικό πλεονέκτημα.


Το θέμα που προκύπτει είναι ότι η εν λόγω παραχώρηση είχε ξεκινήσει από το 2003 με διάρκεια 60 ετών και χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί επέκταση 5 ετών λόγω του ότι δεν ήταν δυνατή η λύση της παραχώρησης πριν την υποπαραχώρηση. Έτσι, προκύπτει ότι ο σχεδιασμός ανάπτυξης έχει υποστεί ήδη καθυστέρηση λόγω επιπολαιότητας στις κινήσεις της πολιτικής διοίκησης.

Ένα άλλο θέμα είναι ο τρόπος ανάπτυξης του έργου. Αρχικά, πρόκειται για ένα ακόμα δημόσιο έργο που ιδιωτικοποιείται, με τους πολίτες να πρέπει να αγοράζουν τις υπηρεσίες του, παράγοντας κέρδος στον ιδιώτη. Επιπλέον, καλούνται να συμμετέχουν στην ανάπτυξη του έργου μέσω κεφαλαίων που συγκεντρώνονται μέσω φόρων και που θα παρέχονται στην εταιρεία αξιοποίησης με τη μορφή προγραμμάτων. Άρα γιατί η πολιτεία δεν αναλαμβάνει την ανάπτυξη του έργου αυτού αντί να το παραχωρεί στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος στη συνέχεια θα πουλάει τις υπηρεσίες του έργου στους πολίτες; Αφού οι ίδιοι το χρηματοδότησαν και θα το χρηματοδοτήσουν και στο μέλλον.

Αυτό αποτελεί άμεση παραδοχή της ανικανότητας του πολιτικού συστήματος να διοικήσει. Οι πολίτες εκλέγουν διοίκηση και όχι μεσίτες που παραχωρούν την εθνική και δημόσια περιουσία τους σε ιδιώτες. Όταν μιλάμε για υποπαραχώρηση 40 ετών και παραχώρηση 65 ετών, τότε αναφερόμαστε σε δύο γενιές που θα μάθουν ότι τελικά το έργο ανήκει στον ιδιώτη. Η εταιρεία που ανέλαβε το έργο είναι μια σύμπραξη του εγχώριου υπεργολάβου μας, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, με την Black Summit Financial Group-EFA Group, και η ανάδοχη εταιρεία είναι η “International Port Investments Kavala”. Σε κάθε περίπτωση, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πόσα κεφάλαια τελικά θα επενδύσει η ανάδοχη εταιρεία και πώς θα τα αποκτήσει. Δεδομένου ότι οι στρατηγικές επενδύσεις χρηματοδοτούνται πλέον μέχρι και 90% μέσω επιδοτήσεων από ευρωπαϊκά προγράμματα, είναι εύλογη η απορία μας.  

DimLoup

ΜΗΠΩΣ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *