Τις πρώην εγκαταστάσεις της Ελληνικής Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο, επισκέφθηκε ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, όπου ξεναγήθηκε στο χώρο που αγοράστηκε από την HIG Capital, προκειμένου να διαμορφωθεί σε ένα κέντρο Διαμετακομιστικού Εμπορίου, αφού θα συνδέεται με τα μεταφορικά δίκτυα, τόσο από θάλασσα, όσο και από στεριά καθώς  και με το σιδηροδρομικό δίκτυο.


Συγκεκριμένα κατά την ομιλία του, επικεντρώθηκε στη δημιουργία ενός πρωτοφανούς Logistics Hub που θα καθιστά την Ελλάδα σημαντικό κέντρο διανομής για επιχειρήσεις που επιθυμούν να εισέλθουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό το έργο αναμένεται να δημιουργήσει πάνω από 1.200 θέσεις εργασίας και να έχει σημαντικό οικονομικό όφελος για την Ελλάδα μέσω φόρων και δασμών.

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διατίθενται στην εν λόγω εταιρεία από το Ελληνικό κράτος είναι άδεια για δημιουργία λιμενικών εγκαταστάσεων, 70 στρέμματα στεγασμένου χώρου καθώς και την σύνδεση του με στεριά και θάλασσα. Ο έλεγχος από ξένες εταιρείες του εν λόγω κέντρου σημαίνει ότι τα κέρδη και ο έλεγχος της δραστηριότητας δεν θα ανήκουν στο Ελληνικό κράτος, αλλά σε ξένους επενδυτές. Η πρόσκληση του Πρωθυπουργού προς αλλοδαπές εταιρείες για την εγκατάστασή τους σε στρατηγικά σημεία της χώρας, αντί για την εκμετάλλευση του χώρου υπό τον έλεγχο του κράτους αναδεικνύει την επικρατούσα οικονομική πολιτική. Αυτή η προσέγγιση εστιάζει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην ελκυστικότητα για ξένους επενδυτές, αλλά χωρίς να λαμβάνει υπόψη το συλλογικό συμφέρον των πολιτών.

Η επιλογή της ανάπτυξης του κλάδου logistics επιβάλλεται να συμβαίνει απο τις κρατικές επιχειρήσεις ως μοχλός ανάπτυξης σε μια ανεπτυγμένη οικονομία. Αντ’ αυτού, ιδιωτικές ή αλλογενείς επιχειρήσεις έρχονται να δραστηριοποιηθούν σε αυτούς τους τομείς. Το κέρδος για το κράτος μας θα είναι το ελάχιστο. Εδώ αναδεικνύεται μια πολιτική που δεν εστιάζει στο συνολικό κοινωνικό όφελος.

Αν και η ανάπτυξη του κλάδου logistics μπορεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας και οικονομικά οφέλη, η κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει αυτήν την πρωτοβουλία με προοπτική μακροπρόθεσμης αειφορίας και γνώμονα τα συμφέροντα των πολιτών. Η επένδυση σε δικούς μας χώρους και επιχειρήσεις πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για την ίδια την χώρα και όχι χορήγηση προνομίων σε αλλοδαπούς επενδυτές, που αν χαρακτηριστεί και ως στρατηγική επένδυση η επιχορήγηση που μπορεί να λάβει φτάνει το 90%. Επομένως, επί του πρακταίου, μιλάμε για μια επένδυση ξένων επιχειρήσεων με 10% ιδίων κεφαλαίων. (Εν τέλει μόνο την όρεξη βάζουν).

Η ανάπτυξη και η προώθηση της Ελλάδας στον παγκόσμιο ιστό πρέπει να γίνει με μια ολοκληρωμένη στρατηγική που θα βασίζεται στην διαχείριση και τον έλεγχο των εργαλείων και των πόρων από το κράτος, προκειμένου να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των Ελλήνων πολιτών.

Η Ελλάδα έχει ανάγκη μια κεντρική διαχείριση στα logistics. Μια ορθή στρατηγική θα πρέπει να περιλαμβάνει την προώθηση των Ελληνικών προϊόντων στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Η κυβέρνηση πρέπει να επενδύσει σε προγράμματα προώθησης των Ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στις διεθνείς αγορές μέσω διαφημίσεων, εκθέσεων και άλλων μέσων, θα πρέπει να προωθήσει πολιτικές που ενισχύουν την ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγής και βιομηχανίας, προσφέροντας κίνητρα για επενδύσεις σε καινοτόμες επιχειρήσεις και ενθαρρύνοντας την έρευνα και την ανάπτυξη. 

Είναι αναγκαιότητα να διαχειριστούμε τις επενδύσεις και τους πόρους μας με τρόπο που να εξυπηρετεί το συμφέρον της Ελλάδας και των πολιτών της, αντί να υποκύπτουμε σε πολιτικές που επιδιώκουν μόνο την ατομική κερδοφορία ή την προσέλκυση ξένων επενδύσεων χωρίς ουσιαστικό όφελος για την εθνική οικονομία και την πολιτεία. 

Στρατηγικοί τομείς όπως η ενέργεια, ο τουρισμός και οι υποδομές πρέπει να παραμείνουν υπό τον έλεγχο του Ελληνικού κράτους, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια, η επικοινωνία και η ευημερία των πολιτών.

Κοκοσάλη Άννα Μαρία

ΜΗΠΩΣ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *